Voor lopers

 

Run without impact

Om te presteren moeten sporters heel blijven. Deze simpele uitspraak doet Meb Keflezighi, winnaar van de marathon van Boston, in filmpje 4.

Blessures gooien alles in de war. Trainen op een ElliptiGo biedt je de mogelijkheid van een geweldige cardiotraining. Een training zonder gevaarlijke overbelasting van gewrichten, pezen en spieren. “Run without impact”, zeggen de Amerikanen. De ElliptiGo kent om die reden in Amerika al de nodige fans onder topsporters. Ontdek hoe je met de ElliptiGo intensiever kunt trainen, zodat je sneller gaat lopen.

Impact

De biomechanische belasting van hardlopen is enorm. Bij elke landing moeten voeten en knieën 2 tot 3 maal het lichaamsgewicht opvangen binnen enkele milliseconden. Een ultraloper van 70 kg die wekelijks zo’n 140 trainingskilometers aflegt, geeft zijn lichaam een extra belasting cadeau van zo’n 17,5 miljoen kilogram. Je kunt je nauwelijks voorstellen hoe groot deze extra belasting is.

No impact

Bij trainen op de ElliptoGo is er geen sprake van impact. Doordat de voeten constant verbonden zijn met de ElliptiGo is er geen sprake van een landingsmoment. Je voeten maken een soepele en geleidelijke beweging. De ElliptiGo veroorzaakt niet alleen minder blessures, maar is ook te gebruiken bij lichte blessures opgelopen bij het hardlopen. Ontdek hoe je met de ElliptiGo je kracht en conditie op peil kunt houden.

Trainingsschema’s voor een halve marathon met gebruik van de ElliptiGo:

PDF 1     PDF 2     PDF 3

Trainingsschema’s voor een hele marathon met gebruik van de ElliptiGo:

PDF 5     PDF 6     PDF 6

Deze trainingsschema zijn afkomstig van de Ierse ElliptiGO site. Daar is nog meer interessante informatie te vinden.

Heb je interesse gekregen?

 

Informeer ons over je wensen.

Je naam*

Je email *

Je telefoonnummer

Je bericht *

For healthy runners

For injured runners

 Een winnaar aan het woord

Wanneer geloof jij het?